Fiskbensfläta

Jag har ju bemästrat tekniken (nja) med hårdonuts – nu vill jag desperat lära mig att göra fiskbensflätor men jag får inte till det! 
 
Någon som har några små tips? Jag gillar denna videon och tror att jag skulle kunna göra det på någon annan, men det är jättesvårt på mig själv. Tyvärr har alla i detta huset betydligt kortare hår än jag… 
 
 

 
Så snyggt. Jag är glad att jag lät håret växa, det är mycket roligare på det viset. 

PRO samt TMI

Jag har faktiskt skaffat PRO. Som ni ser. Ny design och ingen reklam! Plus att jag snart kan nås via annzah.com.

Jag kommer säkert att byta design tre gånger i veckan tills jag vänjer mig. Hoho.

I alla fall. Man får lite fler val när man har PRO. Till exempel kan man se vilka sökord som folk har använt de senaste dagarna för att hitta mig.

 

annzah.blogg.se – helt okej, även om jag inte fattar varför man googlar? 

jordgubbe: visst. Inte för att jag förstår hur jag kan ha hamnat särskilt högt på den listan.

annika bengtzon kissar i duschen när: va? HUR hittar man hit tre gånger via den söktermen?

Jag har skrivit om Annika Bengtzon två gånger – när Maria Lundqvist var med i Mia på Grötö och när jag skrev om mat i litteratur. Jag googlade lite för att se om jag hade råkat skriva något om duschkissandet men det har jag inte. Fast jag hittade denna strålande roliga krönikan av Åsa Linderborg – hoppades att jag kanske hade länkat till den och blivit tillbakapingad, men… det verkar ju faktiskt inte så.

Skit samma. Det värsta är väl att jag faktiskt minns sekvensen i en bok där Annika Bengtzon kissar i duschen och den är jätteäcklig. Fast inte lika äcklig som när hennes man öppnar en flaska thailändsk fisksås och ”han får kväljningar när könslukten slår emot honom”, eller hur det nu var… 

Mulet och trutar

Det är roligare att bada när det inte är a) igenmulet: 
 
 
b) mangetinvasion: 
 
 
Ja, jag vet att det inte var vad man kallar invasion – men regnet och kylan och maneterna gjorde att jag höll mig rätt så nära stegen och inte gjorde några utsvävningar mot maneterna. Så det så. Men jag badade hela mig i alla fall, så det så. 
 
Sedan kom fiskebåten. Och medföljande måsar. 
 
 
 
 
 
 
 

Sedan hem till stadig frukost, sjutton koppar kaffe och legitim innelek för det ösregnar. 

Melonsalsa

Jag gjorde ju mangosalsa häromkvällen som blev så vansinnigt god, och nu hittade jag ett recept på salsa gjord på cantaloupemelon. Gissa om jag kommer att testa det i veckan som kommer? 
 
Jag och pappa åker till Göteborg på lördag. På kvällen ska jag på middag, söndag ska jag antingen träffa Maria eller började med städa-röja-slänga-möblera-om-projektet. Måndag – se söndag. Hoppas ha lägenheten som jag vill ha den innan torsdag kväll, för då ska jag lyssna på fina Camillas kör vid Kronhusbodarna och på fredag åker jag och mamma hit igen. Jag fyller år nästa lördag nämligen och orkar inte göra något särskilt, så jag åker hit och äter räkor istället. Jag och Hanna fyller ju år på samma dag, så vi brukar väl fira lite grann där i faggorna någonstans. Och det kan ju faktiskt räcka 🙂 
 
Det regnar – faktiskt sjukt skönt – och jag har bestämt att vi ska äta kålpudding till middag. Tänk, det var min största skräck när jag var liten (nja, typ i alla fall) och nu vattnas det i munnen bara jag tänker på det… 
 
För övrigt önskar jag att jag kunde bada varenda morgon. Alltid. Jesus vad skönt det är. Man blir sval i hela kroppen resten av dagen, typ. Fast idag var det mindre inbjudande… bilder kommer strax 🙂 

Interaktion med vilddjur

 
Meet Konsumkatten. Hans matte jobbade på Konsum när hon levde, och katten följde med henne dit varje dag. Nu har hon gått bort, men katten går fortfarande till jobbet och sitter utanför hela dagarna. Idag kom han på besök hos oss, som han brukar göra då och då. Han har väldigt lustig svans och gillar att markera revir i mammas blomkrukor. 
 
 
 
 
På klassiskt kattmanér tog han över huset. 
 
Sedan lockade han mig att komma och gosa under kastanjen. Vi bondade lite utanför affären förut när jag var och handlade, så jag gick med på lite gosande. Han spann så att hela gräsmattan vibrerade – och sedan attackerade han mig vilt och rev mig på armen! Jag antar att jag kom åt något kittligt eller ömt ställe av misstag. Men vad ONT det gjorde, fast det var betydligt lindrigare än typ en rosenbuske. Haha.
 
Nu blir det bannemig snart läggdags för mig. Jag satt ute en stund förut men fick gå in för jag var helt säker på att jag skulle somna rakt över bordet… och det hade ju kunnat bli lite pinsamt. Historieätarna är för övrigt fantastiskt. 
 
À demain! 

I’m so effin’ hardcore

 
((Ursäkta, jag har aldrig gjort en sådan här bild förut så jag var tvungen att testa… denna är bara gjord i Paint, så jag får väl lära mig lite GIMP också för jag fattar ju ingenting. )) 
 
Ja. Mamma och pappa drog till Torp och jag har lite välbehövlig lugn och ro och egentid. Det behövs ibland. Har knappt varit ensam på tio dagar, förutom när jag har sovit… tja. 
 
Så jag har tittat på Wife Swap, löst korsord och matat alla Hunnebos sparvar. Typ. De bara dök upp, 60-70 stycken måste de ha varit som mest. 
 
Ni som inte är roade av mina sparvar kan ju titta bort.. 😉