En lista från SivÖ

Avslutar fredagskvällen med en lista från SivÖ.
 
==

Vad har du på dig?
Svarta strumpbyxor, vinröd kort ”40-talsklänning” ((enligt mamma)) med söt ringning och kort ärm. Matchande arm- och halsband. Tidigare under dagen har jag även burit svart hatt och svart kappa.  Och solglasögon! 

Hur mår du?

Ska inte klaga. Trött och törstig, men det kan man ju åtgärda. 

Vad önskar du just nu?

Att jag får det här jobbet! 

Vad ska du göra imorgon?

Det ska bli dåligt väder, så det blir inomhusaktiviteter. Kanske en tur till outleten i Dingle och till loppisen? 

Och på söndag?
Tillbaks till Göteborg. Har lovat laga haremsgryta till middag. Det var längesen, det är så himla gott.  

Vad skrattade du senast åt?
Tja, jag fnissade till åt något på Skavlan nyss, men det har jag redan glömt vad det var. 

Vad grät du senast åt?
Hmm. Bra fråga. Pass. 

Senaste köp?
En citron. 

Vem sov du senast med?
Herregud, det kommer jag knappt ihåg. Men det var väl David antar jag. 

Vad läser du just nu?
Kungens lilla piga av Ulla Trenter. 

Senast sedda film?
Absolut ingen aning. 

Vem var den senaste som ringde dig?
Karin på Manpower. 

Senast 3 inkomna sms?
Tre från Camilla gällande Hello, på Dobidoo

Vad stod det i ditt senaste skickade sms?
”Rosen är det bästa alla kategorier!”

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Charlotta tror jag! 

Vart vill du åka just nu?
Oj. Frankrike kanske? 

Nästa planerade resa?
Förutom Göteborg på söndag? 😉 Ingenting. 

Dagens bästa.
Räkor, rökt makrill och förälskade havskräftor. 

Hallå hallå!!

Jag sitter i bilen utanför Coop Forum och väntar på mamma som ska handla asgoda såser – jag ska visa sedan, jesus alltså – två flaskor för en femma!! och pappa som är på Systemet och ska handla vin som jag har försökt förklara helst inte ska vara Chardonnay. 
 
Gissa vad han kommer att komma med? Hoho. 
 
Sedan Hunnebo – förmodligen sista gången på ett bra tag nu – via Orust och Göksäter. Det är alltid kul att gå ett varv därinne, det är mycket skräp förstås men inte värre än typ Gekås. Bara lite mindre och mer hanterbart… jag köpte ju superkäcka tygkassar där sist för en femma, så. 
 
More to come… 

Skummis?

 
Mamma tycker att jag ser ut som antingen en movie star eller en skummis idag. 
 
Jag är benägen att hålla med om det senare. Särskilt med den påmålade mouchen. 
 
HAHAHA. Närå. Det är bara en finne. 
 
Ni har väl köpt era rosa band förresten? Annars är det hög tid! 

Godmorgon!

Blev lite delvis ofrivilligt internetlös igår kväll. 
 
Men efter pastasalladen så…
 
– kastade jag kallrökt skinka på mamma (OBS avgjort)
– våndades över Lyxfällan
våndades över Ryssland på Rapport, det blir fan bara värre och värre
– tittade med ett öga på Kan du slå en pensionär och blev hemskt imponerad av deltagarna
– började läsa min första Ulla Trenter, Kungens lilla piga – gillar! 
– somnade som en stock
– väckte mig själv strax före halv sex imorse genom att riva hål på en elak finne, hjälp vad ont det gjorde
– drömde att jag köpte en katt som hette Wellington som mamma stoppade ner i en ketchupflaska
 
Upp först (!), dusch, frukost, kaffe och nu får jag väl klä på mig och packa för jag gissar att vi åker om en knapp timme. 
 
Just det, jag köpte en skitsnygg kappa igår. Svindyr var den också, men jag fick sponsring – tack! 🙂 

Present på posten

Min fina före detta flatmate och goda vän Karine är designer och ni kan hitta hennes sida här
 
Hon gick och gifte sig med vår gemensamma flatmate Vinod ett litet tag efter att jag hade flyttat hem – bara sådär! Haha. De är perfekta tillsammans. 
 
Igår kom en present på posten! 
 
 
 
Svårt att se, men det är sytt i det mjukaste läder med rosaglittrigt foder. Kanonfint, jag blev så glad! Ett fint brev följde med också. Det var fantastiskt roligt att träffa henne och Vinod (och Louise!!) häromsistens, jag saknar mina Whitechapelpolare varje dag!