Stor-sommar-städning i efterhand

Hemma i civilisationen. 
 
STÄDAR. 
 
Inte för att jag har varit här och sölar ner direkt, men det är ändå… instängt. Så jag städar järnet. Why not liksom? 
 
Fast nu tar jag en liten rast. 
 
((Har bland annat röjt ur kylskåpet. Inte för att det låg färskvaror och äcklade sig alltså, utan saker i burkar och tuber som har använts en gång för typ två år sedan och förmodligen är hälsovådliga. Detta betyder förstås att jag får göra en av mina favoritsaker lite senare – storhandla! Eller ja, stor och stor, men… lite stor i alla fall 🙂 Nu är jag ju hemma till torsdag eller fredag.)) 
 
Har måttat lite och jag FÅR plats med en mikro. Hurra! 
 
Nä. Nu får jag allt sätta lite fart här. 

All my bags are packed, I’m ready to go… II

Inatt drömde jag att det var manetinvasion när vi skulle bada och att moster S kom förbi med stavar när vi hade badat klart. 
 
Gissa vad som hände? 
 
Det var ett ytterst pyttekort dopp kan jag säga och jag lyckades ändå bränna mig ganska ordentligt på benen. Suck! Men jag ska nog överleva det också. 
 
Det bär av mot Göteborg via Torp ganska snart. Såg en väska på reklamen igår som förmodligen är till för tonåringar men jag tyckte att den verkade så käck som träningsväska + datorväska när jag inte har lust att släpa med mig ryggsäcken – så ska kolla Intersport och se vad de har att komma med, plus ”tala ve'” på Systemet så jag kan handla med mig en flaska till ikväll. 
 
Det ska bli lite skönt att komma hem.  

Delikat supe



Chorizo och bratwurst.



Gratin. Detta receptet ska jag försöka skriva ihop för det blev kanongott.



Jayzus så gott det är med såna här salsor! Och så friskt och fräscht och nyttigt. Ska försöka anteckna detta också för detta ska jag rekreera!



Helhet.

Frisyrövningar

 
Någon sorts spontan-på-sidan-inbakad-fläta. Det var inte riktigt meningen att den skulle bli så tjock ((eller ja, egentligen var det inte meningen att det skulle bli något särskilt, jag ville bara göra mig av med framhåret för det blåste lite)), men jag kan tänka mig att det skulle bli rätt fint om jag hade gjort den tunnare. Får testa sen. 
 
 
Annars kände jag att detta var min grej. Precis sådan här frisyr hade en kille som var med i Världens strängaste föräldrar häromdagen. Förstår inte varför mina läppar ser ut sådär hela tiden numera. Eller varför mitt öra ser så litet ut?