Fearlessly fierce

Rev naturligtvis upp paketet. Folk tittar jättelustigt på en när man hivar upp 28 nagellack ur en låda. Haha. 
 
Bilder på det sedan. Någon måtta får det vara. 
 
Testade ett av läppstiften, som heter Fearless. 
 
 
Rätt bra tycker jag. Har även röda armband, röd klocka och röd ring, så varför inte… hoho. 
 
Ursäkta att jag ser a) flintskallig och b) jättesömnig ut. Jag håller på att försöka få håret att vänja sig vid att inte tvättas så ofta igen så jag kör uppsatt när det ser tråkigt ut. Sömnig vet jag inte hur jag rimligtvis kan vara efter gårdagens sömnorgier, men vem vet… 
 
En intelligent lattemorsa har parkerat sin vagn så att jag absolut inte kan lämna min soffa utan att klättra. Ska hämta mer kaffe nu och ser fram emot att vara så krånglig som möjligt. 

Sömn och grönsaker

Vad som hände med bloggandet igår? 
 
Jo, det ska jag berätta. Jag somnade nämligen efter träningen och sov till halv tre på eftermiddagen. Låg och läste ett tag, somnade igen, åt middag, somnade till 23, tittade på Bert och somnade ifrån det till halv fem på morgonen. 
 
Det är lite underligt faktiskt eftersom jag sovit så fantastiskt bra de senaste veckorna – men whatever. Jag gör som Pontus säger och sover när jag behöver det. 
 
Men idag har jag ingen lust att sova bort dagen, så jag åkte och hämtade mitt ELF-paket ((äntligen! Jag beställde det 8 juli!)) och bestämde mig för att åka ner på stan och äta lunch. Allt för att hålla mig lite sysselsatt. Nu vill jag gärna riva upp paketet för jag kommer ju knappt ihåg vad jag beställde ((förutom 24 mininagellack, host host)) men jaag vet inte om det ser lite lustigt ut kanske. Jag väntar tills lunchen är över. 
 
Det är verkligen lattemorsornas paradis här. De låter inte så mycket, eller sådär, men de parkerar sina barnvagnar mitt i varenda genomfart. Allvarligt. När jag kom in för en liten stund sedan stod en mamma och torkade av en barnstol med säkert tjugo våtservetter för att slippa ”andra ungars köttfärssåskladd”. Jag är rätt säker på att de blir omhändertagna ändå. 
 
Idag blir det dessutom ingen köttfärssås för det är vegetariska måndagar här. Vilket jag gillar. Det är ju alldeles för lätt att glömma av att äta mer vego, i alla fall för mig ((och i synnerhet om jag kamperar med mamma och pappa)). Såhär: jag gillar kött liksom. Jag gillar kötthaltig lasagne – men den vegetariska jag äter nu är minst lika god. Hälsobuffé och kaffe ingår i de 75 kronorna som kalaset går på. Inte illa alls. Dessutom är tzatsikin man får till alldeles underbar också. 
 
Så! Nu har jag lite mail att skriva och annat bôs men jag ska försöka ta igen gårdagens askassa bloggning under eftermiddagen, eller hur länge jag nu blir kvar här 🙂 

Femton sallader du bör undvika

 
Jag är definitivt en person som skulle tänka att sallad alltid är det nyttigaste alternativet – men när jag ser att TGI Fridays chopped salad innehåller lika många kalorier som två och en halv Big Macs… cheezus. 
 
Nyckeln är väl att beställa dressing vid sidan om, men vem tänker på det? Inte jag i alla fall. 
 
Nu handlar ju detta om amerikanska kedjor så det är inget jag behöver tänka på dagligen, men ändå. 

Tja-a…

Behövde köpa en tändare för att sätta ett myggljus i fönstret förut.

Tjejen på Pressbyrån ba’ ‘Du kanske vill ha en tjejtändare då?’

Jag blev så paff att jag sa ja. Och undrar vem på Pressbyråns genusavdelning jag borde kontakta.

Fast den ÄR ju onekligen söt.



Miss Li plz

Jag vill så gärna ha en sådan där slokhatt som Miss Li brukar ha och blev jätteglad när jag nu såg hos Bambi att Miss Li har gjort en kollektion för Indiska! 
 
 
Gärna i båda färgerna – men tyvärr har jag ju världens största huvud så vi får väl se om det går att klämma fast en. Kanske får åka ner på stan eller till Frölunda Torg och prova en imorgon som belöning om jag har präktat mig ordentligt, städat klart och ätit ordentlig frukost. 
 
För övrigt har jag varit och präkthandlat också. Tror att jag har mat för hela veckan nu, kalaset gick på 301:- och då ingick det onödig glass…