…varför man åker spårvagn i hjälm.
Obs: ingen cykel, skateboard, Segway, surfbräda el dyl i sikte. Bredvid honom sitter en kvinna (?) med säkert sjuttiofem tekakor i en fryspåse. Och Ja, jag har massor att skriva om men just nu är jag på utflykt för att handla nattlinnen och lite annat bös. Snart hemma hos datorn igen.
Författare: Annzah
Onödig stress…
Så blev det APSTRESSIGT tack vare hissidioten… men nu är klockan kvart i tre och jag har redan varit på Indiska och ska inte träffa Ramona förrän klockan 15. Så typiskt mig. Haha.
Men jag har ju i alla fall fått en del gjort. Vissa dagar har jag knappt gått upp när klockan är 14… men jag har tvättat i massor av timmar, röjt och sorterat, tittat lite på 7th Heaven – jesus, så kristet det är, no pun intended 😉 – och lite andra nyttigheter. Jo, och ätit ordentlig lunch, jag gjorde en röra på tonfisk, grön paprika, rödlök, kokt ägg, lite majonnäs samt keso igår som jag smetade på havreknäcke och klyftade tomat till. Samt lite fler physalis 🙂
Och så har jag gjort en sak som jag tror att man egentligen måste vara minst 70 för att göra. Jag tärnade och kokade en massa potatisar för att ha till stekning. Men – stekt potatis är ju så gott. Detta är kanske fyra portioner eller så. Så – ikväll blir det bacon, ägg och stekt potatis. Eller, kanske ägg i alla fall, jag har inte bestämt mig helt.
Fick något extra ryck förut och började röja ur hyllorna i skafferiet som jag egentligen inte når – och hittade en flaska HP Hot Chili + Honey! Med andra ord får det bli pyttipanna snart…
Nyaste regeln är alltså att äta ordentlig mat. Även om det är färdiga köttbullar eller fryst pyttipanna. Jag halkar så lätt in i sådana där omgångar där jag antingen inte äter alls på typ fem dagar, eller bara äter glass, eller äter på fel tider… men nä, nu ska det bli ordning av, även när jag är ensam.
Så – nu Ramona kl 15 och så kusin F klockan 17. Life plays!
Obs: gul klänning, gul ögonskugga, gul ring. Håret är legitimt blött, jag har alltså inte svettats så illa 😉

Till sacramento idioto…
…som ställde upp hissdörren någonstans i huset förut. Skit på dig. Det är inte kul att stå med sju klänningar på galgar, en gigantisk Gekåspåse och en ännu större IKEA-dito när man bor på 9:e våningen och har skoskav. Fast nu vet jag ju hur man kan ta sig in över vinden… Men du kan gärna skita på dig ändå.
The most important meal of the day

Att det kan vara så gott med frukost! Till och med nyttig frukost!

Physalis till efterrätt. Ica sålde skalade dito för 20:-, en hel liten låda. Jättegoda och lagom syrliga.

Detta blev inte så tydligt, men bilarna på parkeringen framför mitt hus har väldigt dålig fantasi. Silver. Ljusgrå. Mörkgrå. Grå. Svart.
Ska tekniskt sett tvätta till kl 14, men nu när jag började så tidigt kanske jag blir klar i betydligt bättre tid. Ska fortsätta med sortering och sådant när jag har lagt i nästa maskin om en tjugo minuter eller så, sedan tänkte jag att jag skulle försöka få tag på en Miss Li-hatt. Risken finns naturligtvis att de a) är slut och b) är alldeles för små för mitt jättehuvud, men jag vill ju så gärna ha en – eller båda – så det är värt att kolla.
Även om jag helst INTE åker till både Frölunda Torg, Kungsgatan och Nordstan. Testar nog Frölunda Torg först i alla fall. Det är svalt och skönt därinne.
Godmorgon!
Supertrevlig fika igår eftermiddag! Inklusive ett hysteriskt skratt när M berättade om att hon hade varit på så dåligt humör i helgen att hon plötsligt började skriva listor på dåliga saker med sin pojkvän – för att sedan komma på att så VAR det ju inte riktigt.
Sedan, på vagnen hem, bevittnade jag något väldigt… speciellt. Det satt ett par tvärsöver gången. Väldigt omaka – nu låter det som om jag generaliserar vilt men det är faktiskt filmindustrin som gör det – han såg ut som en typisk rysk eller baltisk våldsbrottsling (ni vet, typ Paradiset), hon som en miniatyrversion av J-Lo.
De satt och hånglade med tungorna låååångt utanför munnarna, och efter någon hållplats satt de och gned varandra helt frenetiskt mellan benen. Tack och lov utanpå kläderna. Hon typ klättrade på honom.
Detta var alltså ett välklätt par, kanske 40, såg nyktra ut (eller ja, men de verkade inte berusade så). men vad var det för urflippad grej, undrar jag?
Klockan var alltså 19:05.
Jaja. Kom hem, lagade lyxmiddag bestående av spaghettini med färdiga köttbullar och ett halvt glas Expedition, sedan i säng med Saltön på DVD.
Sov som en gris och vaknade tidigt så jag har redan börjat tvätta, det var ingen som hade tagit 8-11 så då började jag tidigt istället. Varför inte liksom.
Nu strax ner och byta maskiner.
Just det.
Förresten hände det en sjukt kul grej när jag skulle åka och handla imorse.
Vid Linnéplatsen satt en tjej, kanske i min ålder, välklippt jättevackert långt blont hår, snygga kläder, hela alltet.
Och så hade hon vit mustasch.
Kritvit.
Och jag hade inte telefonen med mig!
Troligast är naturligtvis att det var hårborttagningsmedel alternativt blekmedel som hon glömt av.
Men vad sjukt pinsam när man upptäcker det.
Jag har aldrig gjort något riktigt så hemskt. En gång gick jag hemifrån med mascara på bara ena ögat, men inget värre än så. De gångerna jag har glömt att ta på mig kjolen, alternativt jackan mitt i smällkalla vintern, har jag ju kommit på mig själv i hissen. Senast.
Väder alltså
Himmel och plättar, nu ÖSREGNAR det! Det har varit jättefint hela dagen.
Det var visst tur att vi inte gav oss ut i obygden och promenerade då…
Condeco Prinsgatan
Här är jag. Jag har turkos ögonskugga, turkos klänning, turkos ring och det är lite turkost i mitt halsband. Hahaha. Ja, det finns många saker man kan göra istället för att städa. Duscha väldigt länge, sminka sig för mycket och… ja. Blogga på kafé.

Jag och M bestämde oss av olika anledningar för att mötas här istället för att promenera. Så jag åkte ner lite tidigt då min internetpinne har AP och de har gratis wifi här.
Här är min islatte. ((Hon är alltså inte här ännu, så otrevlig är jag inte!))

Här är alla andra som uppenbarligen vill använda eluttaggen här på eftermiddagarna. Är det såhär det kommer att vara nu när skolorna har börjat? Isåfall blir jag grinig, det har varit så skönt att kunna åka hit ner och få lite AC och Wifi och andra bokstäver. Nu kommer jag väl enbart att få AP.

Här är höjdpunkten so far – en duva som också ville fika. Vilken TUR att den inte började flyga omkring, det hade inte blivit roligt.

ETA: Det kom just in ett par från uteserveringen och sa att tio duvor hade kommit och vält saker på deras bricka. Oops. Fast – man kan ju inte skälla på personalen egentligen när man satt sig utomhus just BLAND alla duvorna. Jag har liksom aldrig bett om en ny glass för att en mås ätit upp min egen… hoho.
Övar
Övar som synes på att ta kort på mig själv i spegeln. Svårt att koncentrera mig även på HUR kortet ser ut…
Dagens FL 19/8

HERREGUD.
Som sagt. Vi är alla olika.