Hattifnattande

Förresten. 
 
Dessa förtvivlade Miss Li-hattarna
 
Jag gick in på Indiska på Kungsgatan igår och såg dem ingenstans – varken i frontdelen där alla Miss Li-grejerna finns eller bland accessoarerna. 
 
Så jag frågade och expediten berättade att det inte finns en enda en kvar i någon butik, men att jag kunde chansa på nätet. 
 
Och chansade I did. Och köpte båda färgerna utan något mankemang whatsoever. 
 
Nu är det ju tyvärr så att jag har världens största huvud, så vi får väl se hur det går. Men om de är så poppis att varenda butik i hela landet har slut så kan jag väl sälja dem till inköpspris på Blocket eller något. 
 
Slut på meddelandet. 

Dagens FL 21/8

Jag vet inte ens varför jag reagerar när jag läser på Familjeliv längre. 
 
Detta behöver man ju inte läsa om man är känslig för spanskt analsex. 
 
 
Någon som har några tips? 
 
Jadå, en har ett tips. Trådstartaren är inte keen. 
 
 
 
*dör lite* 
 
ETA igen! Alltså allvarligt. Jag tidsinställde detta inlägget till 16:29 (klockan var då alltså 15:29 så valde en timme framåt) och så såg jag just detta – 16:26: 
 
 
Jag använder Windows Live Mail numera så ser inte Skypemess om jag inte loggar in på live.co.uk (själva Skype har slutat fungera sedan jag bytte) – vilket jag gjorde för typ en kvart sedan… hahahaha!! 

Twists and turns

Jag var och handlade till framtida syltmakeri i eftermiddags. Valde Coop Konsum på Avenyn eftersom jag ändå behövde gå till H&M och handla ett nytt nattlinne inför Englandsresan då det enda ordentliga nattlinne jag har nu bara krymper mer och mer och jag vill gärna ha något som åtminstone täcker rumpan… så det blev ett halvsnyggt och ett par små bomullsshorts med hålspets (som jag inte fattade kostade mer än hela nattlinnet, haha!). Och så har Doves spraydeodoranter äntligen nått våra längdgrader – bara pomegranate-versionen hittills men jag hoppas att gurka- och aloeveradoften kommer snart – och citron- och grapefruktsversionen är underbar. Och den blå också… och jag som satt imorse och tänkte att vad sjutton, jag har FYRA LdB-deodoranter på gång. 
 
Jaja. 
 
Jag köpte en liten hårdonut också och en till Lana med. 
 
Anyway. När jag var klar på Konsum blev jag sjukt irriterad på en tant som tvärstannade när rulltrappan var slut, så jag gick rakt fram och hamnade inne på Kicks. Tänkte att jag kunde ju kolla efter Anatomicals-produkterna, som tydligen Kicks ska föra. 
 
Och så kommer någon och frågar om jag har fått hjälp och jag vänder mig om och tänker herregud, det är ju Fine! Och när jag kastat ett öga på hennes namnskylt och såg Josephine så var det ju tydligt att jag hade rätt. Min gamla barndomsbästis! Vi var som ler och långhalm i många herrans år men växte ifrån varann under högstadiet och har nog inte setts på 15 år. Så himla kul! Vi pratade en bra stund, det visar sig att hon har köpt sitt föräldrahem då de har flyttat till Portugal – som ligger typ en kilometer hemifrån mina föräldrar – så förhoppningsvis kommer vi att ses mer. Hon är nog väldigt olik mig om jag får döma boken by its cover, men ändå! 
 
Älskar sådana grejer. Det är ju inte första gången jag är därinne förstås, men jag har aldrig sett henne förut. 
 
Åh, det vände definitivt mitt tvivelaktiga humör upp och ner! 

Keeping up

Ännu en dag med stadig frukost. Jag är fortfarande inte hungrig, så det måste väl vara bra med sådant man står sig på 🙂 
 
 
Alltså ursäkta röran på bordet. Särskilt formen i hörnet som jag inte vet varför jag ställde där av alla ställen – jag hade haft en röjningssession och lagt allting på soffbordet. Ja, jag åt frukost framför Desperate Housewives imorse. Och så såg jag med ett öga på Sjunde himlen. Vilka fantastiskt heliga människor de är, familjen Camden. 
 
Smoothien gjorde jag på fryst mango, hallon, physalis och yoghurt med blåbär- och vaniljsmak. Rädisor på en knäckemacka och rödlök på den andra, keso förstås och svartpeppar från kvarnen. 
 

Hmm.

Just nu ligger det fem boxrar på parkeringsplatsen framför mitt hus. Det är en dvärg som håller i alla kopplen. Ingen rör sig. 
 
Jag förstår inte riktigt vad det är som sker här. 
 
ETA: Nu kom det förbi en chihuahua. Alla boxrarna kastade sig upp och höll på att välta stackars dvärgen. 

Tisdagen

Supertrevlig, men väldigt busy dag igår 🙂 Jag och Ramona sågs på Kopps och så kom kusin F dit efter jobbet och så hängde vi ett tag tills vi blev så hungriga att vi var tvungna att åka hem. Haha. 
 
Jag åt en mycket HCHF-aktig middag – stekt potatis, bacon och ägg med ketchup och Dijonsenap – SÅ GOTT – och sedan hittade jag på ett äventyr. 
 
Jag kommer verkligen inte ihåg varför jag ens googlade på om man kan göra sylt på frysta hallon, men när jag hittade detta receptet på marmelad med hallon och lakrits var jag naturligtvis tvungen att prova. 
 
 
OBS: Kräver extrapoäng för att jag hittade en hallon/saltlakritsglasslåda att lägga den i. Måste leta rätt på en penna så att jag bara kan lägga till MARMELAD under. Hehe. 
 
Om det var gott? OM DET VAR GOTT. Jesus. Detta var bara på 2½ dl hallon så det blev väl ungefär 250ml eller så (glasslådan rymmer 500ml) – bra att kunna prova i mindre satser om man inte är säker på att det blir bra. 
 
Sedan gjorde jag naglarna (tur att jag inte gjorde det före, n’est-ce pas?). Mörkt mörkt vinrött under och guldglitter i olika storlekar ovanpå. 
 
Sedan såg jag på Svenska Hollywoodfruar och löste korsord och gick och la mig med Saltön igen. I nytvättade lakan. Åh så skönt.