Tea break

Tog te-rast. Har varit väldigt duktig så en liten te-kick nu känns som om den sitter bra. Åsså lunch vid ett kanske? 
 
En av mina favoritsaker: 
 
 
Te-kula som man liksom ”trycker” ihop med en bikupa nederst, blomma i mitten och ett litet bi överst 🙂 
 
 
 
Smart förvaringslösning: 
 
 
 
Favoritkakburk. 
 
 
Bättre än alla kakor i väääärlden! 
 
Ja. just nu sorterar jag smink och smycken. Jayzus alltså. Men det dyker upp lite örhängen som jag trodde var försvunna men bara har hamnat i fel skrin eller lådor. Men vad mycket man samlar på sig alltså, det är inte klokt. 
 
Fast först en kopp Russian Earl Grey och lite frisk luft.  
 
 

Om olikheter.

Det är väldigt, väldigt många som skriver på Facebook idag att de går tillbaks till arbetet med tunga steg… och så vidare. 
 
Jag skulle byta med varenda en. 
 
Inte för att man inte får klaga! Klart att man ska skriva som man känner. Men åååååh vad jag önskar att anledningen till att jag gick upp klockan sex idag var för att jag skulle börja jobba! 🙂 
 
Inte för att jag inte sitter skönt här och äter långfrukost och ska få en massa gjort hemma, och inte för att jag inte är glad för att jag fick en tvättid mitt på blanka förmiddagen imorgon och inte för att jag inte ser fram emot eftermiddagens promenad med Maria – perfekt väder, dessutom! 
 
Men ändå. Jag börjar bli lite trött på att skicka in kassakort… 😛 

Mysfrukost

Ibland är det mysigast att äta frukost med sig själv. Kaffet så starkt som man vill ha det och ägg kokt som man vill ha det… Det högst upp till höger är blåbär/vaniljyoghurt med Keso i. Låter inte gott men är fantastiskt gott. Och nyttigt! 

Gäsp

Sömnig? 
 
Jo, det kan man väl lugnt säga. 
 
Men jag sov väldigt, väldigt gott, och det var inte så dramatiskt att vaknade strax före 6. 
 
Drar om tio minuter ungefär. Var för en gångs skull förutseende igår och köpte en liten bytta keso till frukost. Efteråt kom jag på att jag har inte mindre än två hemma redan. Haha, ibland är jag bara bäst. 
 
Nä, nu får jag sätta fart. Laterz! 
 

2013: 136 – Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood av Rebecca Wells

 
Kan detta vara tionde gången jag läser om Ya-Yas? Inte alls otroligt. ((Det finns uppföljare också, både prologer och epiloger, så att säga.)) 
 
Tekniskt sett är huvudpersonen Siddalee Walker, New York-baserad teaterproducent. Hon bor på Manhattan med sin fästman Connor, men härstammar från en bayou i Louisiana. När hon lyckas säga något elakt om sin mamma i en intervju (eller ja – det är sant) förskjuter hennes mamma henne – men övertygas av sina vänner att skicka Sidda sin scrapbook – The Divine Secrets – som berättar om hur det var när hon och the Ya-Yas var små, och om hur det var när Sidda och hennes syskon växte upp. 
 
Det är roligt och sorgligt och precis allt möjligt på en och samma gång. Hemskt bra. Läs.