Ett inlägg om dagen

Micks lade upp en ”utmaning” gällande ett inlägg om dagen och det låter smart. Jag behöver uppenbarligen en liten push i bloggandet. 
 
Så! 
 
Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min stad
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Något jag skäms över
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min mat
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Det här året

En god start på dagen

”Hej Kдra,

Jag kommer att be er att ursдkta min intrеng, eftersom detta дr av desperation, har jag fattat beslutet.

Lдnken bifogas detta meddelande visas bara en sida av historien, men den andra sidan av historien дr att jag fцrlorade nдra vдnner som jag har tills nu har mycket svеrt att trцsta sin дlskade en gеng att de lдmnat bakom sig.

http://news.yahoo.com/blogs/ticket/obama-award-medal-honor-afghanistan-war-hero-clinton-184314825–politics.html

Anledningen talibanerna organiserad sеdan enorm kraft att attackera oss var att nеgra timmar innan vi hade fеngat en pengarnas spеr som vi beslagtog och var fortfarande i vеr champ дr mдngden ca 9,000,000,00 miljoner dollar.

Tyvдrr kunde de inte цver makten oss men mycket gick fцrlorat den dagen och pе grund av detta bestдmde jag och ett par av mina lagkompisar att lдmna de medel som redan i en lеda fцr fцrvaring tills vi har den sekretess som krдvs fцr att flytta ut medlen.

De anhцriga till dem som fцrlorat sina nдra och kдra kommer att vilja nеgot mer дn en liten erbjudande frеn sin fars engagemang. Och det дr dдrfцr jag kontaktar dig i fцrtroende fцr dig om hjдlp att hдmta in pengar pе ditt fцrvar.

Denna operation har noga tдnkt pе och jag kan fцrsдkra dig att det дr riskfritt. Om du accepterar, kommer jag vilja veta fцr att ha en konfidentiell kontrakt med dig sе vеrt integritetsskydd och sedan ytterligare detaljer kommer att ges till dig.

Fцrdelningen av medlen kommer att diskuteras innan avtalet kommer att undertecknas alla dessa дr att se till att vi alla har accepterat att vara partner i denna operation.

Tack fцr att du tog dig tid att lдsa detta meddelande, och jag vдntar ditt svar i min privata e-post: clinton_romsha3@yahoo.com

Hдlsningar

Personal Sgt. Clinton Romesha
………………..

ENGLISH
……………………
Hello Dear,

I will ask you to pardon my intrusion because this is out of desperation, I have made the decision.

The link attached to this message only show one side of the story, but the other side of the story is that I lost close friends that I have until this moment find it very difficult to console their loved once that they left behind.

http://news.yahoo.com/blogs/ticket/obama-award-medal-honor-afghanistan-war-hero-clinton-184314825–politics.html

The reason why the Taliban organized such a huge force to attack us was that few hours before we had intercepted a money trail that we confiscated and was still in our champ, the amount is about 9,000,000,00 Million US Dollars.

Unfortunately, they could not over power us but a lot was lost that day and because of this, myself and a couple of my team mates decided to hand the funds which are already in a box for storage until we have the confidentiality required to move out the funds.

The families of those that lost their loved ones will like nothing more than a little offering from their father’s dedication. And that is why I am contact you in confidence for your assistance to help retrieve the funds into your custody.

This operation have been carefully thought of and I can assure you it is risk free. If you accept, I will like know to have a confidential contract with you so our privacy protection and then further details will be provided to you.

The sharing of the funds will be discussed before the agreement will be signed all of these is to ensure that we all have accepted to be partners in this operation.

Thank you for taking your time to read this message and I am expecting your responds in my private Email : clinton_romsha3@yahoo.com

Regards

Staff Sgt. Clinton Romesha”

Sådär ja

Så, nu är jag – efter en ganska lång resa, de har ju dragit in spårvagnarna på Avenyn! – hemma i mitt eget lilla kök. 
 
Vad har jag nu att rapportera? 
 
Jo – i lördags förmiddag kom Cicci ner till Brighton. Vi hängde på stranden och jag trodde inte att det skulle vara badväder direkt – men det var det! Lana, som är världens snällaste person, sprang upp till Primark och köpte en baddräkt till mig. Som var skitsnygg. Och kostade £3. Hoho. 
 
Det var SÅ skönt i vattnet att det är inte klokt. Säkert 22 grader, om inte mer. Hade kunnat stanna i hela eftermiddagen, men det var ju inte riktigt läge… 
 
Åkte in till London vid 4-snåret och åkte direkt till restaurangen där vi skulle träffa alla andra. Trots att personalen hade sagt att det inte skulle vara några problem att få ett bord för 10-12 personer när Eva tittade förbi häromdagen så fanns det naturligtvis ingenting. Men – vi fick skriva upp oss på en lista i alla fall. 
 
Och när vi stod där utanför dök Karin upp! JESUS vad roligt det var att se henne. Och alla andra, för i samma ögonblick kom Karine, Vinod och Louise, herreguuuud, jag har inte sett dem sedan 2007 tror jag. Men – det kändes ju precis som vanligt 🙂 Vi gick till puben över gatan, och så dök fina Eva upp och sedan David och sedan lyckades vi få ett bord. Karin sprang till Sainsburys och handlade vin och Prosecco och vi skålade i dricksglas när vi fick satt oss. Hehe. 
 
När vi hade ätit den fantastiskt goda maten dök Michael upp också och vi gick tillbaks till puben över gatan och var där typ till stängning – i alla fall jag, Eva och Karin. Åh, det var så himla roligt. Och lite sentimentalt, förstås. Jag och Karin satt och höll varandra i händerna på bänken utanför och var halvt förstörda av nostalgi och vetskapen om att vi inte skulle ses igen på ett tag. Meeeeh. Men hon kommer till Göteborg för Bokmässan, så med lite tur hinner vi klämma in något då! 
 
Så ja. Sentimentalt och nostalgiskt och fruktansvärt roligt och trevligt. 
 
Igår blev det ju inte så mycket action. Vi sov tills vi vaknade och så gav jag mig iväg. Det blev en jefvligt lång dag kan jag säga… hamnade nästan i slagsmål med flygplatspersonalen (tjejen hade mätt min väska redan i kön men när jag kom fram tyckte hon inte att det var okej längre – liiiiite segt) men mamma hämtade mig och vi åkte till Backatorp och jag langade över presenterna och sedan gick vi mer eller mindre och lade oss på en gång. 
 
Nu ska jag försöka komma ikapp med mailen och sedan kanske till och med ta en liten tupplur… 

Hemma igen

Eller ja. Hemma i Backatorp 🙂 Landade ganska sent igår kväll så jag sov över.
 
Ska prata med Manpower om en kvart eller så och sedan får jag väl samla ihop mig och åka. Eller ja. Jag får nog vara så god och äta lunch först.
 
Återkommer när jag kommer hem till egen dator, und so weiter!

En liten round-up

Jag kanner mig liten naken utan telefonen – men mest for kamerans skull! Inte for att den inte funkar for det gor den, men batteriet ar nastan stendott och jag har anda ingen overforingssladd. 
 
Men men. Jag kan anvanda Lanas om det skulle vara nagot sarskilt – och igar lyckades jag ta ett par kort pa underbare katten Titus. Sjukt rolig katt med varldens buskigaste svans och helt fantastiska ogon. Han ar svart uppepa och gra under och har illgrona demonogon. Lana och Andrew sager att man vet nar han ar trott for da ser ogonen ut som pa en normal katt 😉 
 
Hur som helst. HAN KAN GORA KONSTER. Jag vet inte om jag nagonsin har sett en katt som lyssnar pa kommando forut – och da ar Titus anda en valdigt sjalvstandig och lite ”aloof” katt. Han kan ”upp” – vilket inte ar sa svart om man har nagot att locka med. Han kan ”sitt”, vilket funkar utan godis och vem det an ar som sager det – men han kan dessutom racka vacker tass och snurra runt! Jag ar sa imponerad. 
 
Lana ar ute och rastar sin kompis hund for tillfallet och jag gor mig i ordning for annu en tur pa stan. Vi tanker ata lunch pa Wagamama (ja, jag forsoker ata allting jag har saknat, marks det?), och ga i lite affarer. Pappa vill garna ha en cricketboll till samlingen (jag kopte en NYPD-baseboll at honom i NY, och nar de var dar i varas hittade han en Junior League-boll mitt pa trottoaren pa Upper East Side), och jag kopte en sa otroligt harlig ”nattskjorta” pa Primark igar som jag tror att jag ska kopa till mamma ocksa, hon gillar sant. Igar hittade jag en kortlek med engelsk konfekt-monster till henne ocksa, det ar mycket svarare med pappa. 
 
Sedan tror jag att vi ska ga till en riktigt traditionell tea shop – jag har aldrig intagit riktigt afternoon tea forut sa det vore kul! Eventuellt traffar vi Joe och Laura ikvall men jag har inget hort annu om exakt nar det passar, och utan telefon ar det sa svart och jag kan liksom inte boka upp hela kvallen for att vanta pa dem. Men vi tankte nog aka ner till Brighton Marina och ata middag i alla fall, sa far vi val se om de vill hanga pa. 
 
Jag ar sa glad at mina klanningar fran igar. De var inte de billigaste i affaren men knappast dyra heller, £12 och £13. Den ena ar i morkgron ”spets”, men inte genomskinlig, ganska kort jamfort med vad jag vanligtvis tar pa mig, men inte oanstandig till strumpbyxor eller leggings. Den andra, aaaah, nagot av det skonaste jag nagonsin har dragit pa mig. Beige, at kamelhallet, stickad i bomull med svarta horisontella rander och langa smala armar. Ocksa ganska kort, men kommer att bli SA snygg till svarta leggings eller tjocka strumpbyxor, och stovlar eller mormorskangor till vintern / hosten. 
 
Bunkrade leggings ocksa for ovrigt och drog pa ett par nu pa morgonen – perfekta i storlek och langd. Love it. Sarskilt for £3… ja, jag har vissa problem med bargain hunting. Far provpacka min resvaska och se om jag far plats med mer 😉 
 
Jag ar lite allergisk mot Titus, tyvarr. Kopte allergimedicin igar som ska funka med min medicin men tankte att jag bladdrar igenom bipacksedeln ifall ifall – stooooora varningar om man ar epileptiker. Jaja. Det sitter mest i ogonen och ar varst nar vi precis kommit in. Dessutom kan jag ju inte lata bli att klappa honom for han ar sa himla gullig – aven om han varit lite osaker pa mig fram till idag. Men imorse gosade vi lite och aven om han inte tittar pa mig sa spinner han – vilket han tydligen inte brukar gora. Awwww. Jag alskar katter. 

God formiddag och sa

Sover sa barnsligt gott har, underligt nog. Sangen ar sadar alldeles lagom perfekt. Men jesus vad jag drommer! 
 
Fick The Night Circus av Erin Morgenstern av Lana i fodelsedagspresent, den hjalper inte direkt vad galler konstiga drommar! Men den ar hemskt bra. 
 
Nya pyjamasen ar helt underbar. Dessutom ser den ut som en Cath Kidston. Haha.