Undrar om det är någon mässa för dysfunktionella morsor i Göteborg idag?
Nummer ett: En som talade Väldigt Tydligt till sin dotter som kanske var sju-åtta år och sedan spritade hela bänken som dottern suttit på ifall hon hade kletat ner den med hallonsylt. Jag satt på bänken bredvid under hela tiden de satt där och det förekom ingen hallonsylt, eller ätande överhuvudtaget. Hon tjatade dessutom konstant om någon himla choklad de hade fått av någon som hette Joey.
Nummer två: En på spårvagnen som satt och kallade sin son för Suris typ en gång i minuten medan han var jätteledsen. Sonen var kanske… tre, max.
Nummer tre: En som stod med sina två barn och skällde ut en tiggare utanför Systembolaget på Linnégatan.
Nummer fyra: En som stod och pratade med en väninna med sitt barn vänt emot sig i vagnen och rökte och blåste röken mer eller mindre rakt ner i kärran.
Nummer fem: En som köpte glass till tre av fyra barn på Seven Eleven – en av dem fick ingen för han hade inte gått upp när han blev väckt imorse.
Jag blir så TRÖTT på folk. Detta utspelade sig alltså på den korta resan mellan Marklandsgatan och Prinsgatan samt ett snabbt DN-köp på Seven Eleven och lite på promenaden uppför Linnégatan. Max en kvart.