…skulle maan kunna säga. Cheezus.
Författare: Annzah
2013: 158 – Kärleksliv av Bill Cosby

Alltså – detta är utan tvekan en av de roligaste böcker jag någonsin har läst. Cosby tar oss genom barndomsförälskelser hela vägen upp till äktenskapet – det är så kul formulerat. Vissa grejer gjorde att jag var tvungen att trycka kudden mot ansiktet så att jag inte skulle väcka hela huset – alternativt att någon skulle tro att jag låg och grät. Det har nämligen hänt förut när jag försöker kväva fnitter…
Och trots att denna historien utspelar sig i Philadelphia (till en början) och Bill Cosby är 45 år äldre än jag – och dessutom man – så kajn jag absolut identifiera mig med vissa grejer. SÅ roligt!
2013: 157 – Tarzans Tårar av Katarina Mazetti
Milda makter alltså

This is the face av någon som sovit kanske fyra timmar på två nätter. Inatt kanske en, om ens det. Men jag läste flera böcker, som vanligt…
This is även the face av någon som eventuellt blir inringd för att vara med i TV idag. Det känns sådär med tanke på sömngrejen, så jag ska erkänna att jag hoppas att de inte ringer in mig idag, jag är inte på toppform direkt. Men – det gäller att sitta redo från klockan 7 för de kan ringa när som helst fram till 12 och då måste jag kunna vara där inom 20 minuter…
GUD JAG ÄR SÅ SÖMNIG.
2013: 155 + 156 – Två Ture Sventon av Åke Holmberg
Alltså, vad säger man om Ture Sventon? Böckerna är verkligen fantastiskt underhållande även för vuxna, de är smarrta och väldigt roliga.
Jag har även roat mig med att titta på julkalendern från 1989 – vilket jag kan rekommendera er att göra hela bunten 🙂
2013: 154 – Asyl av Liza Marklund och Mia Eriksson

Efter omläsningen av Mia – Sanningen om gömda kunde jag inte låta bli att läsa om Asyl.
Den är ett komiskt mästerverk när man vet sanningen.
Hahahaha!
Leva som amish
Jag läste ju precis Jodi Picoults Plain truthi som utspelar sig i ett amishsamhälle och kom av en slump över Leva som amish på TV i eftermiddags.
Hösten är ett faktum
2013: 153 – Drottningen och jag av Sue Townsend

Sue Townsend är en av världens roligaste människor och Drottningen och jag är ett komiskt mästerverk. Fact.
Republikanerna har vunnit valet i Storbritannien, vilket betyder att drottningen och hela kungafamiljen – samt corgin Harris – måste flytta till ett council estate. Det är så dråpligt att det finns inte. Så otroligt bra!
Jag har uppföljaren, Queen Camilla, hemma men har inte kommit mig för att läsa den ännu – men jag ska!

