Vad går människan på?

Igår orkade till och med denna kärringen hålla sig vaken under Hollywood-fruarna och jag undrar – vad TAR Gunilla Persson för något egentligen? Hon är ju verkligen inte normal någonstans. 
 
 
Ibland superspeedad och ibland förbannad och ibland bara allmänt knäpp i huvudet när hon börjar bibelbasha. 
 
Jesus. Fast hon ÄR ju underhållande. Och skämskuddig. 

Klump-Stina

Idag har jag försökt överfylla fruktskålen, med resultatet att tre äpplen flög åt massor av håll och jag skrattade så att jag grät. Det såg så sjukt kul ut med äpplen överallt.

Sedan vattnade jag badkaret med vattenkanna. Glömde liksom att det kommer ut ur pipen.

Inatt hoppas jag att jag får sova som en normal menscha.

Oväntade låtar

Jag har upptäckt att det faktiskt finns musik som spelas alldeles för mycket på P4 – några oväntade… kanske? 
 
 

 
 

 
 

 
 

 
Veronica Maggio är ju SÅ bra. Dessutom verkar hon väldigt jordnära och fin på Skavlan häromsistens. 
 
Min mamma har förälskat sig i Miss Decibel med Mdina. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det 😉 

2013: 194 – Värsta möjliga tystnad av Ulla Trenter

 

 
Ännu en Ulla Trenter som är sådär trevligt puttrig – men jag blev lite förvirrad över persongalleriet här och där ska jag erkänna. 
 
Dessutom utspelas sig handlingen i cirkusmiljö, som jag vet absolut nada om. En rolig sak är att Trenter använder sig själv som berättare, och den trevlige fotografen Harry Friberg är med förstås. Jag vet inte om jag är korkad, men det är så jäkla mycket folk att det är omöjligt att komma ihåg  vem som är gift med vem und so weiter, eftersom typ alla är släkt. 
 
Men det är absolut en bra deckare, lagom spännande och lättläst – jag läste den på ett par timmar.