Väldigt kul och smart av Jane Fallon (Ricky Gervais fru tydligen) SXynd på Comic Sans-användandet på framsidan, annars hade det varit apsnyggt.
Författare: Annzah
C’est vendredi, bienvenue vendredi!

Typ tapaskväll
Valnötsbröd, patatas bravas och lite goda ostar gjordes sällskap av en fantastiskt god sallad på ruccola, vattenmelon, fetaost och svarta oliver, dressad med enkel olivolja och svartpeppar.
och gott kallskuret:
och naturligtvis hummus och grönsaker:
Gott som bara den och hemskt trevligt. Nu Kommissarie Lewis och en mycket reell risk för attack av knäckglassen i frysen… Pam från Gavin & Stacey spelar präst i detta avsnittet, askul.
En sällsam kärlekshistoria


2013: 102 – Och fjättra Lilith i kedjor av Åsa Schwarz

2013: 101 – Det gårfulla mordet i Partille av Sven Westerberg

Bohusläns museum…
…har världens bästa souvenirshop.
No finer place for sure

F’resten…
…är det ju onsdag / torsdag jag ska träffa Ewa och Lotta, inte tisdag / onsdag! Det blir bara bättre och bättre… 😉
Dinering
Jag gjorde potatissallad med hopvispad olivolja, Dijonsenap och vitvinsvinäger som bas plus citron, soltorkade tomater, kapris, vitlök och dill, persilja, dragon och gräslök från trädgården.
Just det, några små ostkuber också. Avnjöts med chorizo, bratwurst och svarta, gula och röda småtomater.
Ja, vi äter på papperstallrikar på sommaren… Min senaste, om än ej nyaste, besatthet, fanns förstås vis sidan om.
Efterrätt: jordgubbar och vaniljglass.
Allt som alltid en mycket skön dag.