
V4 + V8: SÅ lunka vi så småningom av Carl Michael Bellman.



Tyvärr är pappas seglarskor cirka fem storlekar för stora för mig för de är sjukt sköna.
Femtiotalsdeckare!
Så sjukt kul. ‘-Jag är hungrig som en varg, sa Einar. -Vad har du i kylskåpet? Jag vispade ihop en omelett och stekte lite bacon och njure.’
…är kaffe bara det godaste som finns.
Löste Melodikrysset på altanen i nattlinne. Sjukt skönt. Nu är jag påklädd och tillbaka på altanen med blött hår och favoritkrysset.
Fungerar även som konsult åt mamma och pappa som ska såpbehandla en björk och försökte duscha den underifrån med såpvatten. Jubel utbröt när jag föreslog att det kanske är lättare från balkongen? Jajamensan. Inte ett moln på himlen och jag tänker helnjuta av sista riktiga semesterdagen på ett tag. Ha en superfin lördag!
Halva mammas bil är nu inplastad så nu har den förälskade sparven bytt objekt till grillen. Han har dessutom tagit med sig en herrkamrat. De pickar på sina egna spegelbilder och puffar upp sig för dem (och varandra).
Korsord, cider, nachochips. Asagott. Och asablåsigt.