2013: 137 – Kleopatras Kam av Maria Ernestam

 
Åh, Maria Ernestam. Så härligt urflippad ((se även Caipirinha med döden och Busters öron – samt Alltid hos dig som jag trodde att jag hade läst men jag tänker nog på något av Kajsa Ingemarsson)) men expert på att knyta ihop historier. 
 
Jag har läst denna innan och visste på ett ungefär hur det hängde ihop, men det var ett litet tag sedan. 
 
I alla fall, the basics – Anna, Mari och Fredrik är vänner sedan länge. Anna driver ett kafé, Fristaden, i Stockholm, Mari har bott en längre tid på Irland och Fredrik är en hemlighets full rackare. 
 
En dag bestämmer de sig för att starta ett företag som specialiserar sig på att utföra tjänster åt folk. Något av det första som händer är att en äldre kvinna kommer och ber dem ta livet av hennes tyrann till make… 
 
Skitbra. Man fastnar totalt, det går knappt att sluta. Tio tummar upp, eller vad det nu är jag brukar säga… 😉 

Lördag igen?

I know, I know, det har varit en massa tramsinlägg idag. Jag är lite tramsig i huvudet efter en konstig natts sömn med extremt konstiga drömmar (t.ex var jag och mamma i London för att handla svenska jordgubbar på Superdrug) så jag har inte riktigt sparkat igång huvudet. 
 
Än. 
 
Men har i ärlighetens namn inte gjort många knop heller. Förutom frukost och dusch och lite lunch och tomater har jag suttit trädgården och löst korsord, typ. Intensiv vecka som gått och intensiv vecka ahead, så jag känner att det nog är bra att ladda batterierna. 
 
Det är fint och varmt men blåser små-fucking-spik. Nästan sådär att man vill att det ska bli mulet så att man legitimt kan sitta inomhus! Eller ja. Inte riktigt kanske. 
 
Fast jag ser ju onekligen skärmen lite bättre när solen går i moln 🙂 
 
Läser Fallen av Joyce Carol Oates, och tycker att den är hemskt bra hittills men varenda gång jag plockar upp den så bara somnar jag. Igår mördade jag c:a 12 flugor (vi har nästan inga flugor här i vanliga fall) och sov garanterat som en stock före 22. 
 
Not that I klagar. 
 
Har ett par andra böcker jag har glömt att skriva om – ska försöka klara av det i eftermiddag. 
 
I afton – sill och potatis.