mätt

Soppan och brödet blev båda jättegoda. Soppan är otroligt mättsam dock! Jag trodde inte att den skulle vara fullt så mäktig, men med ostmacka till blev den väldigt tät och god. Ingen av oss kunde äta upp vår skål, och det är inte ens stora portioner, men det gör inget, blir en portion till imorgon också.

Jag hade nog i minst 1½ l vätska för övrigt och den blev ändå vansinnigt tjock, så tänk på det om ni provar, var inte rädda att späda extra. Körde även en omgång med en masher så att morötterna skulle falla sönder lite mer, och då blir det ju naturligtvis tjockare av stärkelsen.

Nu, lite läsning på nätet och sedan tror jag vi kryper i säng med en DVD av något slag. Fyrkantiga ögon, anyone?

En tanke på “mätt”

Lämna en kommentar